måndag 24 mars 2008

Summering av påsken










Påskdagarna är över. Här har jag suttit mest hela tiden, stickat och lyssnat på talbok eller tittat på TV. Har mest stickat på linlinnet och lite på den gröna bomullskoftan. Bilden på linnet är från i förrgår. Nu är framstycket klart. Det är Barbros, inte Mariannes mönster som jag använder.


Sen har vardagsgöromålen tagit en hel del tid. Tack Erica för besök och hjälp. Solen har lyst över Sundsvall hela påsken. På Södra Berget, som man ser från mitt vardagsrum, har det enligt rapport varit ypperligt skidföre. Min dotter med familj har varit i Vemdalen och åkt skidor. Nästa år är det min tur. Jag älskar skidåkning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pip!
Hrm, den där fåtöljen skulle jag vilja ha här ja... ;) Sitter mest uppallad i sängen och stickar jag... Trist, men datorn kan vara med dessutom framför mig ;) Ska bara nu avsluta de 2-3sista centimeterna på en "raksträcka", suck... Bita i det sura äpplet och göra klart inför nästa etapp ;)
Hm, linnet... Är det linnet som Barbro har mönster till på sidan i blått-vitt? Nyfiken ;)
Må så grankott - värmländskan Bim, som helst försöker lyssna till böcker när hon stickar... så besvärligt med mönsterstickning och bok med bläddrande blad :p
Karin Fossum snurrar just nu... inte älsklingsförfatter dock, men inga problem att lyssna på ändå ;)

Marias stickning och läsning sa...

Man skulle ha en bärbar dator istället för åbäket jag har, då kunde man kombinera stickning-läsning (lyssnade)- bloggande. Linnemönstret är värmländska Barbros. Ska snart börja på de avslutande volangerna.