måndag 7 mars 2011

stickuppdatering

Dagarna rinner iväg utan att det blir av att blogga. Har inga krav på mig att skriva regelbundet, så det får bli lite som det faller sig. Mitt mål är att i första hand dokumentera vad jag stickar och läser även om det blir lite glest mellan inläggen.
Stjärnhopsjalen har varit färdig sen några veckor. Nöjd och stolt är jag över den. Rolig stickning var det men  träligt och tungt på slutet.




Parallellt med Stjärnhopen tillkom också dessa båda figurer


Detta är en Sackboy, en egen skapelse efter en förfrågan från Olle, mitt äldsta barnbarn. Sackboy förekommer i dataspelet Little big planet och är faktiskt stickad där.


Som sällskap har han fått en virkad krokodil från boken Välkommen till virkligheten av Annika Messing. Den är tänkt att bli en babypresent framöver.

Entrelac-sjalen, det andra av mina tre UFO:n för februari i 12 under 12 under 2011 blev klart häromdagen, dvs i mars. Den är stickad i sockgarnet Trekking från Zitron. En kul och enkel stickmetod när man väl kommit igång.


Som mars-UFO har dessa handledsvärmare plockats fram. Mönstret är inspirerat av den bakomliggande Apotekspåsen.


Stickar vidare på det kvarvarande UFO:t från februari, tvåändsvantarna lite då och då. Mest stickar jag just nu på ännu en sjal, Haruni i entrådig ull. Garnet är grönt med lite andra färginslag, det påminner om vårens allra första grönska. Troligen är det hemfärgat, en vinst från sticklägret i somras.

8 kommentarer:

Camilla sa...

Oj vad mycket fint du har gjort, stjärnhoppen är alldeles underbar.

Anja sa...

Du är ju alldeles fantastiskt duktig. Och så flitig.

teresa sa...

Stjärnsjalen är fantastiskt vacker o "apoteks"muddarna ser ut att bli jättefina. Så produktiv du är!

Åsa sa...

Otroligt fina saker!! Kan man få lägga in en beställning ? I så fall skulle jag vilja jag köpa en liten little big planet gubbe och ge till Hugo någon gång. Han är helt galen i little big planet!
Hälsningar Spånga Åsa

Carina sa...

Den där stjärnsjalen är så himla vacker.

Skarvtjärns Greta sa...

Jättejättefint alltsammans.
Vad mycket du har gjort och vad fint allt är.
Har ni några stickcaféer nuförtiden?

Unknown sa...

Åh den stjärnsjalen var nog det vackraste jag har sett! Nu kan du vara glad över varje slitsam maska du stickat i den! Och stolt!

Cina sa...

Så jättefina- undrar vart du har använt för mönster till din entrelacsjal? Jag håller på med en men fastnar hela tiden i mönstret-det är ett mönster från sticka som jag stickar efter...hälsning Cina
Http://creadiem.bloggagratis.se