söndag 9 maj 2010

nytt stickat


Sara och Andreas i Göteborg har blivit föräldrar till Villgot och Ivar som skall få dessa sockar. De är stickade i Regias Cotton flower colour, ett nytt trevligt garn i ull och bomullblandning. Sockarna är stickade från tån med magic loop. Jag utgick från den beskrivning vi som deltog i workshopen i magic loop med Sandy på Grötö.

Mer babystickning kommer här


Lilla koftan, Petra O:s fina uppifrån och ner stickade babykofta. Jag stickade i bomull från Regnbågen, alltså tunnare garn än det hon föreslog, så koftan blev liten i nallestorlek. Egentligen är den stickad till min systers första barnbarn, en liten flicka som är 12 dagar gammal. Kanske kan hon använda den ett par veckor. Idag har koftan fått knappar och skall skickas iväg imorgon. Får väl sticka en ny lite större kofta framöver. Ett trevligt lättstickat mönster var det, tack Petra! Skall framöver också sticka en kofta utifrån hennes förslag för ett lite större barn, till Einar.


 I veckan som var blev även denna klar. Min February  Lady sweater. Idag har också den fått knappar. Lite långtråkig stickning var det, men jag är nöjd med resultatet. Den är stickad i Drops garn Nepal.
Eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilka av garnförrådets alla bomullsgarner som nästa babykofta skall stickas i har en ny sjal blivit uppstartad ikväll, i underbar mullbärssilke inhandlat på Grötö.

1 kommentar:

PetraO sa...

Vad fin koftan blev och kul att du tyckte om mönstret! / Petra