tisdag 23 februari 2010

Ryska vantar



Mina första ryska vantar, Mitten 18 ur boken Mostly Mittens! Igår kväll under Charlottes och Annas silverlopp blev de klara. Därmed är mitt andra lopp i Ravelympics avklarat. Det var en rolig stickning, men vantarna blev lite väl breda över handryggen. Vilket förståss berör på att de har tumkil. Nästa par vantar ur boken kommer jag att sticka utan kil. Men det blir nog inte förrän nästa vinter. Nu väntar tredje loppet, Fair Isle-vantar. Har lagt upp garnerna på bordet för färganpassning, totalt 8 färger. Start ikväll efter kören.

Har virkat på OS-mössa nr 2 som mellanspel. Mössa nr 1 skall Nisse, mitt mellanbarnbarn få. Mina Eskimogarner är på upphällning. Men eftersom Erik, min son, facebookat att han också vill ha en mössa, blir det en med tredubbelt blått ur förrådet och lite färre gula varv.


Nisses mössa i Eskimo (utom det svarta som är i Alpaca)

Inga kommentarer: