torsdag 5 januari 2012

Avslutande läsredovisning 2011

Här kommer en komplettering av förra årets läsning som inte blivit bloggredovisad:


  • Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren (högläsning med barnbarnen)  ****
  • Vinterviken av Mats Wahl  ***
  • Hitom reviren av Lars Lidén  ****
  • Evig eld av Jonas Moström ***
  • Den perfekte vännen av Jonas Karlsson (lästanternas bokcirkel)  ***
  • Moderspassion av Majgull Axelsson **
  • Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson  ****
  • Eskil riddaren av syrénbersån av Gunilla Linn Persson  ****
  • Det goda inom dig av Linda Olsson ****
  • Mats och Anna bor inte här längre av Helena von Zweigbergh  (ljudbok)  **** 
  • En gåtfull vänskap av Yoko Ogawa (ljudbok, radioföljetong) ****
  • Människor emellan av Anders Engqvist  ***
  • Happy, happy - en antologi om skilsmässa  *****
  • Den vita tigern av Adiga Aravind (läsecirkeln på biblioteket)  *****
  • Änglamakerskan av Camilla Läckberg  **
  • När horisonten flyttar sig av Boel Jönsson ***
  • Vänninorna och jag av Åsa Moberg  **
  • Min kamp 3 av Karl Ove Knausgård  ****
  • En dag av David Nicholls (lästanternas bokcirkel)  ***
  • Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro  (läsecirkeln på biblioteket)  ****
  • Ja till Liv! av Liv Strömqvist  *****
  • Flaskpost från P av Jussi Adler-Olsen  ****
  • Liknöjd fauna av Aase Berg  *****
  • Ett gott liv av Ann Heberlein *****
  • Nattlampan tänd och dörren på glänt av Mats Kempe  ***
  • Sfinx av Christine Falkenland  ***

3 kommentarer:

Åsa sa...

OJ vad mycket du läst Maria! Jag håller på med Knausgård nu vi skall diskutera den på vår nästa bokklubbsträff. Nästa gång skall jag rekomendera en bok till vår bokklubb. Har du något tips? Vilken av dina 5- stärniga skulle du rekomendera?Hälsningar från Åsa i Spånga.

Marias stickning och läsning sa...

Hej Åsa! Av de senaste 5 stjärnorna rekommenderar jag Den vita tigern av Adiga Aravind som finns i pocket och Ja till Liv! av Liv Strömqvist som är en serieroman upplagd som en ABC-bok.
Ha det gott!

Carina sa...

Du är makalös Maria. Jag hade ambitionen förra året att gå med i en bokcirkel för att komma igång, komma tillbaka till mitt läsande. Men jag orkade inte få in ytterligare en sak i almanackan. Får se i år. Kram till dig