onsdag 3 februari 2010

Eländiga dagar

Min luftvägsinfektion är av den envisa sorten. Från halsen till bihålorna och sen ner i bronkerna och lungorna. I förrgår gav jag mig iväg på spelning, både för spelandets skull och kompisgemenskapen. Blev helt utmattad, kände mig som på joggingtur och orkade inte spela hela tiden. Fortsatt anfådd, trots astmamedicinintag. Ringde vårdcentralen och fick tid ganska omgående. Höll på att tuppa av under den rel korta promenaden dit. Remiss till akuten. Låg på en brits där under större delen av dan, EKG, lungröntgen, syrgas, bricanylinhalering. Inte förrän sent på kvällen började det kännas lite mer normalt igen med andningen. Hade som tur var både en bok och en stickning i väskan (har nästan alltid det).
Ännu mer tur att det var en välskriven och spännande deckare. Mörka domäner av ValMcDermid som till största delen utspelar sig i Skottland i mitten av 80-talet och i nutid. Hon tillhör en av mina favoritdeckare. Hann läsa ut boken under den vakna natten. Det är svårt att sova på en obs avdelning med sju andra.
Mycket skönt att komma hem igen idag, nu med nytt pencillin och cortison. Inser att jag måste ta detta med astma mer på allvar och medicinera kontinuerligt framöver.
Insåg sen att det skulle bli ännu ett missat stickcafé ikväll, tredje gången på raken. Saknar verkligen umgänget med de andra stickerskorna i Mittmaskan. Tur att alla ni andra bloggstickare finns att följa och umgås med här på nätet. (Även om det blir glest mellan kommentarerna.


Det värmde extra mycket att just idag dessutom upptäcka att jag fått en award av bloggkompisen Carina. Vi träffades irl förra våren i Halmstad och skall nu i mars åka till Grötö gemensamt. Jag är fylld av förväntan och längtan. Tack Carina!


Återkommer imorgon med punktlista mm.

4 kommentarer:

SF sa...

Krya på dig! Det måste var en jobbig upplevelse. Hoppas medicinerna gör nytta!

Agata sa...

Men stackare! Det låter inte skojigt! Vi saknade dig i går och hoppas att du dyker upp framvöer.

Kurera dig med stickning och läsning så blir du nog frisk snart!

Marika sa...

Ja, ta det på allvar! Ta hand om dig, det finns bara en du...

Stickfantomen sa...

Att vara en fighter gör halva jobbet. Jag hoppas också att du får hjälp av medicinieringen så vi kan ses på Grötö ;-).
Var rädd om dig.
Krya på dig hälsning från Halmstad.