fredag 29 januari 2010

Väst och muddar







Här är den min danska väst stickad i Duo Silke/Merino i mönster från Design Club DK. Garnet och mönstret är inhandlat på Anntorps Väv i gamla stan för snart två år sen. Började först sticka i 2,5 men fick riva upp, den blev för liten. Bytte till stickor 3 och det blev bättre. Ett mycket skönt garn att sticka i.
Det blev en hel del garn över. Så västen kompletterades med muddar.





Mönstret kommer från Johanna Wallins Sticka småvarmt. Det är första gången jag stickat gallerflätor. Lite petigt att få till och många trådar att fästa blev det. Men ändå en kul grej att pröva.

2 kommentarer:

heidi sa...

så snygg den blev!!!

Carina sa...

Jag gillar din väst. Tycker mycket om allt som är omlottmodell på, klädsamt. Dina muddar gillar jag också. Säger du att det blir många trådar att fästa? Det som inte jag gillar och jag som ska gå och sticka småvarmt med Johanna Vallin när jag kommer till Grötö. *ler*