måndag 7 februari 2011

Nya UFO

Igårkväll råkade jag hitta ett förträngt UFO.


På SiV förra året gick jag en kurs i näverstickning, eller entrelacstickning och påbörjade denna sjal. Stickade sen några rutor hemma innan den hamnade i en påse i stickkorgen. Ägnade en god stund igår åt att komma på var i stickningen jag befann mig, räknade rutor och klurade efter beskrivningen från kursen och hittade till slut rätt igen. Tekniken är inte svår i sig, bara man har koll på var man är och vart man skall!

Vaknade i vargtimmen inatt. Läste lite, löste ett Sudoko när det inte gick att sova. Klev sen upp och fick syn på det UFO som låg och skräpade i soffan, det som jag planerat ta tag i närmast. Vantarna i tvåändsstickning.


Detta är ett UFO från 2009 startat efter hemkomsten från sticklägret på fäboden i Dalarna. Plockade fram den ganska nyinköpta boken om tvåändsstickning och lyckades hitta tillbaka in i tekniken. Kul! Lyckades också bli sömnig igen efter en stunds prövande.

Det förra UFO:t, fågelvantarna, ja det har övergått till att bli ett FO i helgen som gick.

1 kommentar:

Boel sa...

Så fina vantarna blev, jag minns dem från Linköping. Sjalen ser spännande ut.