torsdag 3 februari 2011

På stickfronten

Jag stickar och stickar och stickar på Stjärnhopen. Varven är långa och fler blev dom när det förra bytet av garn i bakgrunden blev för abrupt. Bara att repa upp... tillbaka igen, bara tre varv kvar tills det är dags för att klippa upp sjalen och sticka kanten.


Lite annat stickat blev det under januari;
Sockar till Erik, min son. Här på fotbild tillsammans med Olles julklappssockar som blev klara under mellandagarna.


Dragspelsbaskern, mitt första UFO för året blev klar. Har använt den dagligen sen dess.


Nästa UFO är fågelvantarna. En blev färdig i november under Stickas träff i Linköping. Den andra skall bli klar nu! Hittade mönstret på Ravelry efter att ha sett det på någons stickblogg, men kommer inte ihåg längre vad det hette. Har bara själva den grafiska mönsterbilden utdragen.

3 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Jag är full av beundran

teresa sa...

Vilken vacker sjal!!! Å du, jag repar JÄMT upp, stickar fel hela tiden... Lycka till!

Carina sa...

Jag säger som Teresa, vilken vacker sjal. Tänker du ta den med när vi syns nästa gång så jag kan få se den? Dragspelsmössan sitter väl på kan jag tro så den får jag nog se. Kram tills vi syns.