tisdag 11 mars 2008

Stockholmsresa










Dagarna går, utan att något blir skrivet här. Det är gråväder i Sundsvall, bergen har försvunnit in i dimman. Mitt på dan försvann nästan hela stan. Har fört över bilder från förra veckans resa till Stockholm med Åsa, min dotter och Nisse, mitt ena barnbarn. Nisse går i förskoleklass, han hade sitt första sportlov och eftersom hans storebror Olle i våras for till Stockholm med sin mamma, var det nu Nisses tur. I tre dagar var vi borta och hann med både Junibacken och Naturhistoriska, lite Gamla stan och Södermalm. Dessutom gjorde jag totalt fyra garnaffärsbesök och köpte ung dubbelt så mycket garn som jag tänkt. Oj, oj vilka underbara garner det finns! Vilken sticklust man får! Sen vi kom hem har garnerna fått ligga framme i vardagsrummet som bordsdekoration, än har jag inte börjat använda något av dem. Inser att jag behöver en nystare, eftersom nästan allt garn är i härvor. Foto kommer imorgon.


Sportlovsveckan avslutades här hemma med ett teaterbesök. En herrgårdssägen (Selma Lagerlöfs berättelse) som Västanå teater från Värmland satt upp och turnerar runt med genom Riksteatern. En helt underbar föreställning med mycket folkmusik och dans i.


Sen fick jag också i brev en kallelse från sjukhuset i Umeå angående fotoperation redan om en vecka. Inte roligt, men det blir förhoppningsvis bra när det är över. Jag har börjat sticka på en extra stor "enkel-socka" för användning tiden efter operationen. Passar på att pröva Monkey-mönstret och magic loop, så att det blir en liten utmaning.

Inga kommentarer: