söndag 2 mars 2008

Bloggtrasslande


Efter att ha surfat runt och kollat mönster i fredags, fick jag akut behov av en ny stickning. Det är precis som med böcker, man behöver ha mer än en på gång. Så det blev en snabbtur ner till Lotta på Ester Nilsson. Hon visade nya Rowan-kataloger och Dropsnr. Jag föll för en kofta i Drops 106, modell 3. Påbörjad ovan. De andra båda nystana i Merino Silk skall bli månadens pulsvärmare.
Det är sportlovsvecka nu här i Sundsvall. På tisdag skall Åsa och Nisse (dotter och barnbarn) och jag åka på en liten resa till Stockholm på ett par dagar. Ett par garnaffärer skall det bli och en tur till Gudrun Sjödén och Rabalder (som vanligt). Men mest ska det bli Nisse- anpassade utflykter.
Idag har det gått åt mycket tid vid datorn och funderande över HTML-språk. Att ändra färg på bloggnamnet och att lägga till en sidfot gick bra. Sen vill jag ha in en räknare men fattar inte var den koden skall petas in i mallen. Inte heller hur man för över bilder typ Pulsklubb-loggan. Läser fram och tillbaka i böckerna och på Bloggers hjälpsida men inser att det krävs hjälp IRL för en femtitalist som jag. Suck.

Inga kommentarer: