lördag 1 november 2008

Nyligt stickat





Denna Argosy har varit buss-stickning fram och tillbaka till arbetsträningen under hösten. Liksom Ilsefin (om jag minns rätt nu bland alla stickbloggare) har jag gjort den en ruta bredare än mönstret. Det peruanska garnet Hacho var en ny trevlig lättstickad bekantskap. Är mycket nöjd med den.







Muddarna med mönster av guldpärlor, som syns lite dåligt på bilden, har jag stickat färdigt åt spelkompisen Mia. Riktigt snyggt med gyllengula muddar! Skulle kunna tänka mig sticka ett par egna också framöver. Eftersom gult inte alls är "min färg" så skulle jag nog inte själv kommit på att sticka dem. Men gult som komplementfärg iaf i den här tonen är riktigt vackert. Där ser man!


Under Umeåvistelsen blev det stickande på dels min Färgkraftkofta och dels på ett ufo från i våras, en ribbstickad väst. Tur att jag hade med dubbla stickningar! På Färgkraftkoftan återstår nu bara ärmarna. Funderar på att göra dem randiga för att dryga ut på garnet i grundfärgen.


Hann göra en stadstur i Umeå innan operationen och besökte stans båda stickaffärer. Det blev en härva Manos från Uruguay i blågrå färgskala. Av detta skall det bli en mössa, har bara lite svårt att bestämma mig för mönster. Har hittat så många fina hos er andra. Upptäckte just att färgen stämmer väl överens med mina Knotty gloves, fingervantarna som snart är färdiga.





Planerar sticka färdigt den andra vanten i helgen. Behöver dem omgående i kylan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken fin Argosy. Och muddarna var jättefina, det är så snyggt med pärlor på muddar.

Jag har också tänkt sticka fingervantarna. Är det inte pillrigt att sticka själva fingerdelen (jag undrar om jag inte stickar för löst för att det ska kunna bli bra)?

Unknown sa...

Och nu är dom mina bästa vänner... muddarna alltså. Jag har dom till fest och till vardags och nästan när jag sover!! Tack och Kram från Mia