tisdag 27 maj 2008

Seduction socks och Annefötter-muddar




Maj månads sockar och muddar i Sockklubben och Pulsklubben är klara! Jag gillade båda mönstren och kan tänka mig använda dem igen. På sockarna blev det fel på flätorna, jag läste mönstret för slarvigt. Det blev upptäckt på förra veckans stickkafé. Ja, ja allt måste inte vara symmetriskt. Garnet är Regia Silk, en trevlig bekantskap.

Kanske undrar någon stickare som brukar läsa här var mitt linlinne tagit vägen. Efter många mödor och flera upprepningar av spetskanter och tilläggsstickning för halskanten blev det klart igår. Men innan fotografering tänker jag blocka det.

Nästa projekt skall bli en schal. Har dragit ut flera från olika håll och bestämt till sist att det ska bli Laminaria. Med grönt Evilla-garn som inte var lätt att nysta upp. Satt uppe till kl 1 inatt för att bli klar.

Så här långt har jag hunnit idag:
Är nöjd med att ha klarat ut de första stegen på mönstret. Schalmönster i spetsstickning är ganska nytt för mig. Det är första gången med estnisk spets.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tar du med sjalen i kväll så jag får kika lite? Är nämligen sugen på att sticka samma själv. :)