tisdag 22 januari 2008

Rainbow sockar

Färdigstickade i Regia Carribean förra veckan, men inte fotade än. Mina första sockar på väldigt många år. Det var en utmaning med rainbow-mönstret. (Kortvarv fram och tillbaka på två stickor och däremellan hela varn). Jag prövade också att sticka hälen med kortvarv så som Kafe Fasett beskriver. Det var roligt och blev bra. Men den beskrivning som finns för Regia krånglar till det helt i onödan. Mycket enklare i mönstret från MagKnit.
Tyvärr blev sockorna lite för stora.
Nu håller jag på med ytterligare ett par vantar i ett annat samemönster. Mest för att jag inte kan bestämma mig för vad jag egentligen vill satsa på. Kanske en tröja i lin, eller en väst. Det är svårt att bestämma sig, det finns ju så mycket garn som är inbjudande och sen skall man välja mönster. Jag bloggar runt och kollar in. Det går åt en hel del tid till det.

Inga kommentarer: