lördag 5 januari 2008

Bloggstart

Hej alla blogläsare som råkar hitta hit!
Efter att ha upptäckt bloggvärlden och klickat runt på främst stick-sidor, har det blivit dags att pröva själv genom att försöka skapa en egen sida.
Jag har länge tänkt dokumentera mina stickningar och att göra det i en blogg verkar vara en bra idé. För drygt trettio år sen skrev jag ner allt som blev färdigstickat under några år i en lång lista. Senare har det blivit sporadiskt sparade kladdlappar över mönster och maskantal. Lite synd. Nu skall jag ta itu med att fota mina stickningar, en del av de gamla som finns tillgängliga och sedan nya stickningar allteftersom de blir klara.
När det gäller läsandet har jag skrivit boklistor i flera år genom att använda En bok för allas fina Läsdagbok. Nu skall jag parallellt föra boklistan här. Det kommer att bli en del kommentarer kring böckerna (inte alla).
Nästa steg kommer att bli att fota stickningar och lära mig lägga in bilderna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen in i bloggvärlden!
Vi ses väl i kväll?!

Agata sa...

Hej och välkommen till bloggvärlden.

Spännande att inte riktigt veta vilka alla bloggare är, eller hur!?

Jag tar med mig boken du är nyfiken på till stickkaféet i morgon den 16. Det blir motsvarigheten till en nejlika i knapphålet. ;-)