onsdag 16 januari 2008

Krille och Kralle av Carina Bodström

En bilderbok om stickning! Krille och Kralle är två små figurer som påminner om pingviner. Dom är ute i snön och leker och fryser om sina fötter. Av tant Olsson får dom lära sig sticka!
Rekommenderas för läsning med barn och barnbarn eller i förskolan.
Jag fick tips av en barnbibliotekarie om boken. Hon letade fram den ur hyllorna.
Bibliotek är verkligen underbara ställen där man kan tillbringa mycket tid. Jag minns fortfarande mitt allra första besök på biblioteket i Trollhättan med min far. Han tog med mig när jag var sex till barnbiblioteket och såg till att jag fick ett lånekort. Att det fanns så mycket böcker som man fick låna alldeles fritt! Jag har fortfarande svårt att begränsa mitt lånande, har alltid bokhögar hemma och lånar mer än jag hinner läsa.
Idag regnar det i Sundsvall. Usch och fy. Ute är det halt och snart ingen snö. Jag ägnar mig åt ömsom läsning (fortsättningen på Berlinerpopplarna) och stickning (sista biten på Rainbowsockarna)

Inga kommentarer: