torsdag 23 juli 2009

Regnet det bara öser ner

Visserligen är det skönt med lite blandat sommarväder och det finns mycket att göra inomhus. Men regnet behöver ju inte ösa ner. En hel vecka utan badväder.

Igår kväll hade vi stickcafé igen på Waynes, faktiskt riktigt ok då, det gick bra att sitta ute. Hela fem st blev vi, som vanligt trevligt och inspirerande. Jag stickar vidare på Blomsterkoftan. Har precis bestämt mig för att gå med i Medeas KAL Buttercup inte för att jag är i behov av ytterligare ett stickat linne utan för att det ser ut att vara ett trevligt mönster och dessutom stickas upp och ner.

Tant Kofta-koftan är färdig så när som på knappar men varken fotad eller använd än.



Mina barnbarn och deras farmor Margareta har varit här idag och fikat. Bakade sockerkaka och havreflarn. Einar ägnade sig åt att plocka ur och i klossarna i klosslådan på golvet medan de stora killarna tittade på Asterix och vikingarna på DVD. Margareta hittade min bok om Bohus stickning och blev lika begeistrad som jag.

Inga kommentarer: