torsdag 16 juli 2009

Hemmadagar





Den här utmärkelsen har jag fått av Carina i Halmstad, en bloggkompis som jag också träffat irl. Synd att det inte blev möjligt för oss att ses igen nu under semestern. Tack, Carina!

Jag skickar den vidare till några av de lokala stickkompisarna i Mittmaskan; Cina, Maria, Lovisa, Ingrid och Natalia. Igår dök bara Natalia upp på stickcafét. Saknar alla er andra och hoppas vi blir fler nästa onsdag.


För en allmän drönartillvaro här hemma. Dvs ligger länge på mornarna, läser och stickar och gör små cykelutflykter till stan till biblioteket och för att handla, äter glass nere vid hamnen. Sitter ute på balkongen med DN, har fortfarande en hög kvar från semestern. Mestadels ensam och är nöjd med det. Lite umgänge har det blivit med Åsa och barnen. Men hon jobbar fortfarande och de stora pojkarna är delvis upptagna av golfskola och basebollträning.

Idag packade jag ryggsäcken för att åka ut till havet med fika, stickning och bok och bad. Såg ut att åter bli en fin dag precis som igår, men då kom jag inte iväg. Upptäckte på väg till bussen att himlen var mörk i väster. Utåt havet dit jag tittat från balkongen var det klart. Beslöt mig för att chansa och for ut till stranden söder om stan, den närmaste. Hann sätta mig ner och läsa lite, sen började det mullra. Åkte hem igen med nästa buss och gick från stan i ösregn. Ja, ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Fick fika och läsa hemma istället och kunde sen äta middag på balkongen när det klarnat upp igen.

En liten stickrapport ska det bli också trots att bilderna är några dagar gamla:



Igår stickade jag de sista maskorna på upp och ner-koftan och håller idag på med att fästa alla trådar. Väldigt trevligt att slippa sömmar att sy ihop!





Detta är bakstycket på Blomsterkoftan i Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt. Håller som bäst på att sticka in den slätstickade blomman i överdelen bak. Fick krångla och göra om flera gånger innan mönstret och jag blev överens. Har alltså hunnit längre här också än på bilden.




Den tredje stickningen är den evigt pågående Lace Ribbon Scarf. Övriga ufos får vila så länge. Ska försöka låta bli att starta nya projekt ett tag till. Måste först hämta hem Nisses kofta och förlänga ärmarna. Sen kanske något nytt...

Inga kommentarer: