torsdag 9 april 2009

Glad Påsk!

Så har påsken åter inletts utan att jag har städat och plockat fram påskpyntet. Ett påskris står iaf på bordet i köket och en bukett påskliljor i vardagsrummet. God mat och godis finns inhandlat. Idag har diset hängt över stan och helt gömt våra båda stadsberg. Enligt väderkartan på TV skall solen skina imorgon inte bara här utan mer allmänt runt i landet.
Lite besviken är jag över att det inte blir någon fjällresa i helgen. Min dotters familj hoppade av och ensam utan bil fixar jag inte att ta mig till Oviksfjällen. Men skiner bara solen här, blir det skönt hemmavid också. Fortfarande ligger snön på Södra Berget och massor av skidspår finns, om det nu inte blir vårpromenad och spaning efter tussilago eller stickning på balkongen.

1 kommentar:

Carina sa...

Glad Påsk ändå. Jo, jag har också hört att det ska bli sol. Får väl ta det lugnt och bara vila då. Ska nog vi göra.