onsdag 21 januari 2009

Gamla stickningar



I brist på nya stickningar har jag idag letat igenom garderoberna efter gammalt stickat. Först ut är Aran-tröjan Inishmore från Alice Starmores bok Fiskartröjor. En jätterolig stickning! Har använt ett okänt Aran-garn som jag fick överta från en kompis. Lite stickig är den och alldeles för varm för mig. Därför blir den väldigt sällan använd tyvärr. Minst 10 år sen, nej mer kanske 15-20 år sen jag stickade den. Har stickat den ytterligare en gång senare till en kompis, i Rowan Magpie, som Alice Starmore föreslår.
Två veckor kvar med gips. Idag har jag varit på stickcafé och umgåtts och broderat lite. Mrs Petersson och GarnkorgsMaria hade med böcker och tidningar med mönster att dregla över. Det fanns många fina koftor/tröjor i Rowans katalog (minns inte vad den heter) för sommaren 09. Hemma igen har jag prövat virka på ett gammalt UFO, en väska i bomullsgarn. En liten stund tillåter vänster arm det. Alltid något!
Av regnet igår blev det ett ordentligt snöfall. Jag vaknade imorse av plogbilsljud. Det är trevligt med uppskottade snöhögar (behöver inte skotta själv). Synd bara att det är lite väl varmt, en ett par plusgrader.

Inga kommentarer: