tisdag 20 januari 2009

En grå dag

Det är grådaskigt ute och småregnar. Inatt kom det lite snö. Det är redan eftermiddag och jag har i stort sett inte gjort något än mer än ätit lång frukost och läst tidningarna, DN och Sundsvalls Tidning och förstås löst korsord och Sudoko i DN. Det är en sån här dag när det inte blir riktigt dagsljus utan det krävs lampor.
Så har jag läst bloggar. Igår kväll (satt vid datorn alldeles för sent) lyckades jag läsa ikapp på alla bloggar på min prenumerationslista (Reader)- totalt drygt 200 inlägg från listan där det finns 68 bloggar just nu. Mest är det stickbloggar, men också många bokbloggar, en del kompisars bloggar och min sons samt några bloggar om köpstopp, pyssel och inredning. De allra flesta är på svenska, några på engelska och ett par norska.
Hur gör ni andra det med ert bloggläsande? Att många av er skriver många kommentarer har jag märkt. Är imponerad av hur ni som både jobbar och har småbarn, hinner med bloggandet - och också allt stickande och läsande.

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag har lagt upp blandade bloggar som jag följer med Feed, dvs funktionen som finns i Explorer för att följa bloggar.

Någon enstaka hoppar jag in och läser på arbetstid, men de alra flesta läser jag på kvällen. Skriver gör jag på kvällen. Resultatet är att jag lägger mig för sent. Måste ändra på dom vanorna på något sätt.

Stickar och läser gör jag lite då och lite då i små korta stunder, så det tar sin tid att bli färdig.