tisdag 9 september 2008

Utmärkelse





Denna har jag fått från Carina i Halmstad. Kul! Tack så mycket. Det är roligt både att läsa andras bloggar och att andra personer läser det man skriver och ibland skickar kommentarer. Jag tänker varje gång jag sätter mig vid datorn och börjar läsa bloggar att jag skall kommentera, men oftast blir jag så upptagen av att läsa och tiden rusar fram, så det blir inte av. Har lagt in bloggar i blogglistan här bredvid, och en hel radda till på Reader. Det innebär att det är lättare att följa allas skrivande men det kräver lite extra knappande för att kommentera. Hur som helst så ska jag bättra mig och kommentera mer framöver.


Sen förra veckan har jag börjat arbetspröva 25% hos en kollega. Det har varit lite omtumlande att kliva in i jobbvärlden där jag blivit så misshandlad tidigare. Hoppas att denna ingång skall leda till en möjlig framtida arbetsplats. Mitt stickande är koncentrerat till Denimkoftan. Snart är den klar, håller på med andra ärmen. Det är lite spännande att se om garnet skall räcka. Men som tur är finns Garnkorgen nära och Maria har kvar garn i samma nr. Ännu mer spännande kommer det att bli att stoppa koftdelarna i tvättmaskinen för krympning. Tänk om den blir för trång... Jag har stickat en tröja i denim för ca 15 år sen och det funkade med färgningen. Fortsättning följer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen, jag håller med Carina, det är kul att läsa din blogg! Har nu också varit på vår nya garnbutik - tack vare dej :) köpte garn till en Åremössa som dottern blev helförtjust i. Passade perfekt och stickad i ett nafs, så nu får jag gå ner dit igen...

Håller med, det är inte alltid man är på kommentarhumör heller så det kan bli dåligt med respons och man bara läser och behåller tankarna för sig själv.
Hoppas det ska gå bra för dej med jobbet!

Carina sa...

Ja just det, Maria, man vill ju att hela världen ska läsa det man skriver och att dom ska tycka att det är intressant det man "författat". Och det man gör, stickat alltså, ska beundras lite. Det är ju en kick direkt.
Kramis
Carina