måndag 29 september 2008

Bokslut över september

"Dagarna dom går och går efter varandra. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. Måndag försvann. Måndag, måndag kom tillbaks annars fattas det en dag...."

Denna gamla sångtext från en av Vardagsgruppens underbara visor från 80-talet dök plötsligt upp i mitt huvud när rubriken på detta inlägg var skriven. Någon som känner igen den och också blir nostalgisk? Som hade småbarn då, eller var barn och kanske sjöng sångerna i förskolan eller hemma?
Ett kasettband, Bulleribjörk och en vinylskiva, Kråksånger har jag kvar och många sånger hela och i delar i huvudet.

September har varit en hektisk månad, känns det som, fylld med aktiviteter;

  • arbetsträning, visserligen bara 25% men med en rad utmaningar
  • fysisk träning regelbundet två-tre ggr i veckan
  • körträning och fiolspelande i gruppen varje vecka
  • flera konsertbesök
  • stickkafé varje vecka
  • massor med stickning - och en hel del TV-tittande
  • promenader
  • umgänge med barn och barnbarn IRL och i telefonen
  • fönsterputsning (ett par år sen sist)
  • läsning utöver den vanliga skönlitterära och dagstidningsläsningen också lite jobbläsande för första gången i år.

I jämförelse med vad många av er andra, som arbetar/studerar och har familj att ta hand om, gör, är det inga storverk. Men mycket mer än tidigare i år.

Tack för alla kommentarer! Trots förutsatser att kommentera mera själv, har jag varit dålig på det. Roligt är det i alla fall att följa alla bloggar. Har betydligt fler på prenumerationslistan än i länklistan.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jo men visst kommer jag ihåg Veckolåten... Jag gick runt med barnen efter varann och de försvann en å en... under bordet när de var tisdag resp onsdag. Jäkligt pedagogiskt faktiskt.... :-)

Åsa sa...

Hej Maria!
Nu har jag börjat sticka igen! En till mössa har det blivit men den blev för liten... Igår åkte jag till en garnaffär i Brookline. Jag visade min lilla mössa och garnet (som tog slut innan mössan var klar) och de hade en nystan med exakt samma garn! Jättebra och mysigt och en massa stickkurser hade de med. Nu när jag skulle kolla mail kom jag just på att du hade en stickblogg och googlade och hittade dej direkt när jag skrev "stickning och läsning".
Jag tittade på dina höstbilder längre ner på Åsa och Einar! Jag blir riktigt avundsjuk! Jag vill också på en höstpromenad runt Sidsjön med Åsa och Einar:-)
Jag undrar just vad jag skall prova sticka nästa gång? Kanske en skön halsduk för den kalla ruggiga Bostonvintern till mig själv.
Ha det så bra!

Kramar från BostonÅsa

Ps. jag har nog inte hört de där låtarna du skrev om...

Eva i Halmstad sa...

Hej
Jag lever som du med, med små steg, på nått sätt känns de små stegen viktigare än alla stora steg man tagit "förut".
Vakna äta, gå ut med hunden sticka, kaffe.....
Dagarna är lika men sköna, gäller bara att uppskatta de.

Må så gott.
Eva.

Efwa - Medea sa...

Sökte precis efter låttexten. Tack för att du påminde mig. Ska se om jag hittar hela. Jag har också deras skivor o de är härliga. När jag får barnbarn ska jag ta fram dem igen.