onsdag 20 februari 2008

Mrs Beeton mm













Här är mina Mrs Beeton i Rowan Tapestry och Kid Merino (till höger). Volanger är inte riktigt min grej så jag vet inte om de kommer att bli använda. Kanske blir de en present. Lite bökiga att sticka tycker jag att de var. Både uppläggningsvarvet på volang 1, ihopstickningen av båda volangerna och sen avmaskningen.
Paret till vänster med en volang har jag döpt till Ms Beeton. Använde här ett restmohairgarn som blev för tjockt i förhållande till det andra Alpacagarnet. Hade jag stickat ihop volangerna att den övre helt dolt den undre, så det fick bli ett extrapar med enkel volang istället.
Sockarna är stickade i Fabel efter falska flät-mönstret. De är jag mycket nöjd med och trivs i. Mönstret var roligt att sticka.
Försökte lägga in bilderna så att de skulle stämma med texten. Men det ville sig inte. ??
Ikväll ser jag fram emot att gå på stickkafé igen. Måste hitta på något lagom att sticka på.



Inga kommentarer: