torsdag 27 december 2012

Sköna mellandagar

Så har juldagarna svischat förbi. Julstrumpan blev klar lagom till julafton! Inklusive alla smådelar. Kände mig mycket nöjd och stolt över den. Verkligen en rolig och lärorik stickning! Ett stort tack till Eva-Lotta som delat med sig av sin inspiration och sina kunskaper. Min strumpa fylldes med godis och blev julklapp till Nisse, ett av barnbarnen.


Som vanligt har juldagarna varit fyllda av en blandning av födelsedagar och julfirande. Tårtätande varvat med julmat. För första gången har vi haft ett gemensamt födelsedagsfika med presentöverlämning för både Åsa och Erik (mina barn) på  eftermiddagen på Åsas födelsedag. Även Olle som fyllt år för två veckor sen blev grattad. På juldagen hade Erik sen sitt eget traditionella kompisfirande med tårta och TV-spel hemma hos mig men med färre deltagare än vanligt. Allt fler av kompisarna har familjer numera och även barn, alla åker inte hem till Sundsvall för att fira jul.
På annandagen inföll sen det stora jullugnet. Jag har njutit av fridfull läsning; Nina Björk, Knausgård och Göran Greider varvade med  en ny vantstickning, nyårsvantar som första utmaning i Vottealongen på facebook som jag anmält mig till men hittills inte deltagit aktivt i.

Hela helgen liksom i stort sett hela december har det snöat. Drivorna har vuxit till berg, det är sagolikt vackert med fjunigt nysnötäcke på träden. Lite  kämpigt bara för alla som måste skotta och alla som måste ut i trafiken. Vi övriga som gillar vintern njuter.

Inga kommentarer: