torsdag 13 december 2012

Adventsstickning

Sent omsider har jag hängt på Tålamodspåsens roliga adventsstickning där hon varje dag lägger ut en ny ledtråd till sin mysteriestickning. Hade alldeles för mycket att göra i början på månaden så det dröjde till i lördags innan jag satte igång. Väldigt rolig stickning är det med bra instruktioner och nya variationer och knep. För första gången har jag nu provat att sticka tvåfärgat med ett garn i varje hand. Lite likt tvåändsstickning, det gick rätt långsamt, är så van vid att byta färg och ha båda trådarna på samma finger när det är byte varannan maska.
Är inte alls ikapp än, håller just nu på med snodden, ledtråd 8. Det passade mig fint att det blev en ledig dag just idag.



I helgen var det dags för årets julmarknad på Norra berget i Sundsvall. Hade först inte tänkt delta i år men blev ditlockad av Maria S som bokat bord i god tid.

Det snöade och var lite blåsigt och kallt på lördagen men helt okej vinterväder på söndagen. Alldeles underbart vackert och bästa tänkbara julstämning. Mycket folk kom också. Men så särskilt bra gick inte försäljningen för min del, Marias vantar, barnsockar och änglar sålde mycket bättre.



Inga kommentarer: