torsdag 20 december 2012

Inför julen

Inte många dagar kvar till jul har jag just insett. Väldigt få julförberedelser har blivit gjorda. Tänker att allt inte behöver ingå i julfirandet varje år. Ingen gran blir det i år, jag har möblerat om i vardagsrummet och granen passa inte in i den nya möbleringen. Allt julpynt måste inte plockas fram och inte behöver det vara nyfejat, man måste inte baka och göra julgodis heller. Det blir ju jul i alla fall med god mat och julstämning!
Inte kommer jag att bli klar med Tålamodspåsens julkalenderstickning heller, inte ens om jag spurtar eftersom dagens uppgift var att tova sockan i tvättmaskinen. Har tänkt jultvätta imorgon bitti.


Två julklappar återstår att göra färdigt, en del mat  och ytterligare ett par julklappar skall inhandlas. Men alla julklappar och födelsedagspresenter kommer inte att finnas på plats. Jag har gått och väntat på paketavisering från Adlibris under veckan med stigande irritation bara för att idag upptäcka efter en koll på nätet att jag glömt göra det sista bekräftelsetrycket vid beställningen. Nu blir det mellandagspaket istället!


Inga kommentarer: