fredag 7 januari 2011

Stjärnhop

Helt besatt har jag varit av stjärnstickning denna årets första vecka. Av Stjärnhop, den underbara sjalen som Pinneguri skapat och som Marika och Kristina bearbetat och översatt mönstret till. Det finns fortfarande att ladda ner på Stickas hemsida för alla som är intresserade. Under mellandagarna suckade jag en del över att inte ha råd med garninköp till sjalen. Sen plockade jag fram ullgarnslådan ur garderoben och färgsorterade förrådet av Peer Gynt-garn. Det blev en hel del i grått-beige-vitt och vinrött-klarrött-skärt. Bara att sätta igång!


Har hunnit ung dubbelt så långt som bilden. Verkligen rolig stickning som det är svårt att släppa. Passar bra när snön yr och blåser. Återkommer med mer aktuell bild.

2 kommentarer:

Carina sa...

Jag ska kolla lite mer noga på förlagan i morgon. Orkar inte riktigt nu. Men jag ville tala om att din rubrikbild är så himla läcker.

Pinneguri sa...

God idé, samle sammen flere av samme garnkvalitet og lage noe større av det. Og dette ser jo bra ut også :D
Nydelig bilde av deg og datteren fra 80-tallet.