fredag 7 januari 2011

12under12under2011

Har anmält mitt deltagande i Eva S:s alldeles lagoma stickutmaning för 2011. Varje månad under året skall man ta itu med ett Ufo. Det behöver inte bli färdigt under innevarande månad men alla Ufo:n skall vara klara när året är slut. Det känns som en alldeles lagom nivå för mig. Minst 10 påbörjade stickningar har jag liggande utöver de två som är aktiva.
Januaris Ufo får bli Dragspelsbaskern i Visjögarn påbörjad i slutet av november efter Stickas träff i Linköping då vi bla besökte Östergötlands ullspinneri och en del garn blev inköpt.



PS. Ufo = unfinished object i stickvärlden, påbörjade stickningar som blir liggande i stickkorgen. Kanhända finns det någon läsare som inte vet.
Har bestämt mig för att betrakta stickningar som blir liggande över ett månadsskifte, utan att jag aktivt stickar på dem som Ufo:n.  

Inga kommentarer: