torsdag 26 februari 2009

Stickning till skid-VM

Det har snöat hela dagen idag och jag har hållt mig inne. Både igår och idag har jag tittat på våra duktiga skidåkartjejer på TV och stickat. Det är inte ofta jag tittar på sport på TV, särskilt inte dagtid. Men skidåkning särskilt längdåkning är faktiskt kul att se.
Igår var det åter stickcafé på Dolcetto (italiensk restaurang på Kyrkogatan i Sundsvall). Trevligt som vanligt. Cina hade med sig tre nya Drops-kataloger från sin affär och en sticktidning. Maria (Garnkorgen) kom med direktleverans av en härva Lorna Lace som jag ringt och beställt strax innan. Både Cina och Maria har ofta med nyinkomna garner och nya sticktidningar, kataloger och böcker. Ibland har någon av oss andra det också. Det uppskattar jag.
Detta med stickcafé är verkligen en trevlig ny tradition. Av de regelbundna besökarna på vårt stickcafé är det bara en som jag känner sen tidigare i ett annat sammanhang. Alla övriga är nya trevliga bekantskaper.

2 kommentarer:

Carina sa...

Javisst är det trevligt med stickcafé. Det är väl mest att jämföra med syjyntor men nu behöver man inte ordna och fixa utan man kan bara ta med sig sitt arbete och komma. Dessutom träffar man människor som man troligen aldrig skulle träffat annars. Har aldrig varit med i någon syjunta men alltid varit avundsjuk. Blir lite avundsjuk också för vi har inte sådana fina garnbutiker i Halmstad.

Anonym sa...

Hej!

Kul att du kommenterade hos mig, så att jag hittade hit! På din presentation av dig själv låter det som att du lever ett väldigt roligt liv; musik, litteratur och handarbete. Själv hinner jag inte med så mycket handarbetande själv, men jag önskar mig tid till det :)

// Dolly