söndag 16 september 2012

Mer lite av varje

Ännu en strålande höstdag att njuta av innan mörkret och kylan kommer! Det var sista dagen för utnyttjandet av sommarkortet på utebadet här i stan så självklart har jag simmat. Jättehärligt att simma ute i uppvärmt vatten! Utebadet är öppet ytterligare två veckor så det är lite obegripligt att kortet inte kan gälla hela utesäsongen. Att simma är ett härligt sätt att röra sig på. Jag njuter av att vara i vatten och simmar regelbundet. Vet inte om det ger så särskilt mycket konditionsmässigt eftersom jag simmar bedrövligt långsamt men skönt är det. Kroppen känns iaf smidigare.
Idag startade DN återigen en artikelserie på temat "kom igång och träna och ät bättre". Man ämnar följa en kvinna som skall förändra sitt beteende och börja leva sundare på alla sätt och vis. Som vanligt börjar jag läsa med visst intresse och suckar sen efter en stund, denna gång redan mitt i den första artikeln. Hela upplägget känns så överambitiöst och präktigt. Springa, nåja gå-jogga-springa före frukost varje morgon plus annan form av rörelse två ggr i veckan och efterhand också styrketräna. Förstås jättebra men måste det vara så mycket? Kan inte lite träning också vara bra?
Glad blev jag i helgen över att ha vunnit mönster och garn till ett par muddar från Tant Koftas koffert i 4000kalaset som Visa Lisa organiserat för att fira att Online Stickcafé på facebook nu har passerat 4000 medlemmar. Onlinecaféet har öppet varje tisdag och torsdag från kl 15 på fb och är ett trevligt sätt att umgås med andra stickare som väl kompletterar lokala stickcaféer irl.
Hos Tant Kofta finns just nu också en utlottning där man kan vinna inträde på Syfestivalen i Borås som går av stapeln sista helgen i sep och dessutom hennes häfte med mössbeskrivningar. Här kan man gå in och delta senast 21 sep.

Inga kommentarer: