torsdag 26 augusti 2010

Sommarenkät

Mina svar på Bokhoras sommarenkät för läsare

Bäst i sommar
Har läst många bra böcker i sommar, det är svårt att gradera dem. Miss Kay av Kay Fölster får bli utvald, eftersom det var en bok som råkade komma i min väg och blev en så positiv överraskning.

Sämst i sommar
Paganinikontraktet av Lars Kepler.

Vad har du helst läst på stranden?
Jag har lyssnat på ljudböcker; Just kids av Patti Smith och sen Himmel över Everest av David Lagercrantz.

Var har du läst mest?
Har läst mycket utomhus, en antagligen mest i sängen, hemma eller borta.

Har du haft något läsprojekt i sommar som du lyckats el misslyckats med?
Att läsa Eyvind Jonssons Krilon-serie och därefter Kerstin Ekmans Gör mig levande igen som anknyter till Krilon-böckerna. Plus Kerstin Ekmans Herrarna i skogen.
Har läst ut Grupp Krilon och är mitt i den andra delen Krilons resa. En liten bit på väg, kan man säga.

Nämn en ny bok som du köpt i sommar
Köpte fyra pocket och betala för tre på semestern i Halmstad. Har läst tre, den fjärde Isabel Allendes Summan av dagarna ligger kvar oläst.

Vad ser du fram emot att läsa i höst
Närmast Stalins kossor av Sofi Oksanen som är nästa bok i bokcirkeln. Sen Glitterscenen av Monika Fagerholm som nu finns i pocket och kommer i brevlådan endera dagen. Naturligtvis några nyutkomna böcker mm mm

Inga kommentarer: