söndag 15 augusti 2010

Orange period

Har överraskat mig själv i sommar genom att sticka i orange garn.
Först blev det en Annis i Malabrigo lace



Kul stickning, som gick fort. Men lite sladdrig i överkanten blev den, skall nog lägga till en stadkant.

En vän fyllde jämnt i midsomras. Det blev sockar i present, Undulating Rib Socks från Favorite Socks (en sockbok, jag verkligen gillar)



Garnet är Zauberball. Trevligt att sticka i, men jag gjorde misstaget att börja inifrån i nystanet vilket ledde till mycket frustrerande trassel.

Mellanprojekt, för att sticka upp resterna blev handledsvärmare



Har testat två andra sockmönster från Favorite Socks.

Eftersom Drops hade sommarrea på bomullsgarner, kunde jag inte låta bli att handla en kasse med Muskat, Safran och Paris. Som vanligt med tanke på att virka grytlappar, förträngde att det redan finns minst ett grytlapps-ufo. Av Muskaten blev det sen istället ett linne (Drops-modell 27:113)


Sammanfattningsvis så har det varit trevligt att byta färg men riktigt 'min' färg är det inte utan jag nöjd med färgutflykten återvänt till det blåa fältet.

Inga kommentarer: