torsdag 4 juni 2009

Koftans knitalong

Också jag har gått med i Tant Koftas knitalong som handlar om att sticka en kofta uppifrån och ner. Har länge tänkt att detta vill jag pröva men inte kommit till skott på egen hand. Men tack vare Koftans trevliga initiativ ska det bli av nu. Inte för att jag behöver någon mer kofta, fast koftor kan man förståss aldrig få för många av. Jätteroligt också att det är så många som anmält intresse. Jag har tänkt sticka en blå kofta i bomullsgarn. Kanske med lite ränder och ev annat mönster. Ska sätta igång när Nisses kofta är klar.
Eftersom detta är andra ärmen räknar jag med bli klar under helgen dvs i god tid innan skolavslutningen om en vecka. Nisse går ut första klass då.
Så mycket annan stickning har det inte blivit på sistone, den vita schalen liksom Ribbon lace scarfen har fått ligga i träda så länge.
Igår fick jag tag på två ljudböcker på bibblan; PO Enqvists självbiografi och den sista boken i Åke Edwardssons Winther-serie. Så nu skall här lyssnas och stickas. Är riktigt nöjd med att det är kallt och grått ute just nu, så att det passar att sitta inne.
Har under veckan ägnat mig åt att göra iordning på balkongen. Dvs skura trätrall och olja in, torka golv och måla och olja in stolarna. I jämförelse med de trädgårdsprojekt som många av er andra beskriver är detta nog inget att orda om. Men det har tagit mer tid än jag trott och är inte klart än.

Inga kommentarer: