måndag 22 december 2008

Dan före dan före dan








Vintriga vyer från mina fönster. Riktig julstämning har vi här i Sundsvall, särskilt utomhus. Jag skulle ha åkt till Umeå för ett återbesök på sjukhuset där ang foten men försov mig imorse och missade bussen. Slapp så 8 tim bussåkande och fick liksom en dag över. En hel del koncentrerat stickande hade det förstås blivit. Hade satsat på att göra klar ett par julklappar. Har stickat lite härhemma istället men bara lite. Ska fortsätta vid TV:n sen ikväll.
Det är nästan julfint här hemma. Magnus (svärson) och Åsa kom med en nyhuggen gran igår kväll, allt skräp från omflyttningarna är utburet. Julklapparna är inslagna.
Igår kom också Erik (min "lill"pojke) hem från Halmstad, mycket nöjd med snölandskapet här.

2 kommentarer:

doktoranden sa...

Vad härligt det ser ut på bilderna! Det blir så vackert och mysigt med snön. Här i Stockholmstrakten är det gråtrist och ser mer ut som november ute. Jag längtar efter en vit jul.

God jul önskar jag dig!

Samtal från min trädgård sa...

Lite, lite snör fick vi i går kväll, så hoppas att det ligger kvar tills i morgon. God jul och gott nytt år, trevligt att få titta in hos dig.