fredag 25 juli 2008

En underbar högsommardag





Äntligen högtryck och värme!! Dagen har jag tillbringat i Hartungsviken på Alnön strax utanför stan. Här finns underbara sandstränder. Inte jättevarmt i vattnet men tillräckligt för att kunna ligga i och simma. Finns det något bättre än att simma i havet en varm och solig julidag? Vattnet kunde förstås vara saltare, men detta duger. Manetfritt är det.




Mellan baden har jag stickat på den fjärde "upp och ner"-sockan och lyssnat vidare på Vulkanens mun. Ända tills Åsa, Magnus (min svärson) och Nisse dök upp på stranden. Mera bad blev det.



Efter badet gick Åsa, pojkarna och jag till hamnen för att beskåda Ostindiefararen, det stora skeppet som legat här i tre dagar. Pojkarna var pirater eftersom alla pirater skulle bli bjudna på glass. Nisse och jag deltog i allsång för barn. Åsa tog med pojkarna upp på rundvandring på båten. Ett imponerande skepp var det!















Den här piraten har tappat båda framtänderna, därav vampyrgrinet.

Hemma igen har jag njutit av en god middag på balkongen med stickning och P2 utsändning från Korrö folkmusikfestival. Fortfarande +20 vid midnatt.





Inga kommentarer: