fredag 13 juni 2008

Fredagkväll

Sommarlovet har börjat idag för barnen här i Sundsvall. Vädret har återgått till det normala för juni, dvs småkallt, växlande med både solstunder och regnskurar. I onsdags fick studenterna gå ut i ösregn. Lite bättre blev det dagen efter när alla andra elever slutade.
Tisdagen tillbringade jag till största delen på bussresa tor Umeå. Det var dags för återbesök ang min fot. Hade räknat med att det var slutbesiktning och att kunna återgå till normaltillvaro igen, med extra träning förstås. Men nej, helt ok var det inte. Fotleden är fortfarande svullen och värker en del. Ytterligare ett besök kommer det att bli i höst. Men jag skall gå utan stödskena nu på slät mark och kan börja träna succesivt. Än behövs kryckorna när jag går lite längre men snart skall dom förpassas till förrådet igen. Skönt!
Ikväll har jag stickat på schalen till Tre kärlekar på TV. En riktigt bra serie, som jag bara sett ett par avsnitt av tidigare. Efter det blev det ett glas vitt vin och en liter jordgubbar. Idag kostade jordgubbarna bara 20 kr och då måste man bara köpa. Har ätit jordgubbar nästan hela veckan på studentfiranden, skolavslutningsfika hos barnbarnen, i frukostfilen och bara direkt från lådan. Mums, färska svenska jordgubbar är underbara!
Imorgon, på internationella stickdagen skall vi stickare i Sundsvall träffas på stan för en gemensam stickträff utomhus om nu vädret tillåter det. Min schal börjar bli riktigt stor. Varven blir väldigt långa men är roliga att sticka. Eftersom varannat varv är vanlig avigstickning blir det lagom växling mellan fokuserad och avslappande stickning. Skulle behöva en extralång rundsticka kanske kan GarnkorgsMaria ordna en snabbleverans till imorgon...

Inga kommentarer: