måndag 10 oktober 2011

Mysteriesockar


Håller som bäst på att sticka mysteriesockarna från Sticka. De två första ledtrådarna finns här, med bra länkar till extra instruktiva förklaringar om man inte vet hur man gör tex German Twisted Cast on. Roligt att sticka prickigt på ett nytt sätt är det också. Nu väntar jag i spänning på tredje ledtråden och stickar ikapp på andra sockan under tiden.


Denna småbarnskofta, åter i Regnbågsgarn, är mitt UFO-val för oktober. Det är inget gammalt UFO, det har bara fått vila en månad. Håller också på med diverse småstickningar, vantar och sockar i barnstorlekar och handledsmuddar och torgvantar.

1 kommentar:

Lotta i S-vall sa...

Hej hej :)

Har precis hittat er på nätet efter att ha sökt lite på stickcafe.
Är så sugen på att vara med i ett stick gäng. Älskar att handarbeta, jag både stickar o syr , ,mest lappteknik. Jag skulle vilja veta lite om jag kan hänga på ibland på era träffar ?
Jag hittar ingen mejl adress till nån av er som står på Blggen så jag chansar o skriver här :)