måndag 25 oktober 2010

Hemmakaos

Just hemkommen efter en helg i Stockholm är jag. Intensiv med först besök hos S för att diskutera fjällstugan vi äger tillsammans med våra systrar, och sen besök hos Sundsvallsvänner som numera bor i Stockholm. Två utställningar hanns med; Vita lögner på Medelhavsmuséet och Den kinesiska terrakotta-armén på Östasiatiska. Båda mycket intressanta. Terrakotta-armén kände jag till, men inte att antikens statyer på sin tid var färglagda, inte vita. Inga besök på garnaffärer eller bokhandlar bara en kort titt på Pocketshop på centralen. Kände mig duktig; här skall inte shoppas. Men, efter dagens utställning blev det en timme över innan lunch med min syster och jag ramlade in på Gudrun Sjödén. Vips blev det två tröjor. Jättefina, men egentligen skulle jag ju inte shoppa!
En ny 22-leaves-sjal är på gång. Kunde inte låta bli att ge mönstret ett nytt försök efter att ha sett andra bloggares fina sjalar. Det borde vara möjligt också för mig att få till den. Har valt en lyxigare garn än förra gången, ett garn som det också är lättare att repa upp i.
Min Acorn-kofta är klar! Den väntar på premiäranvändning och fotografering. Det blev två nystan över som håller på att bli till en halsvärmare från senaste Knitty.
Hemma är det ett totalt kaos. Mitt vardagsrum skall byta färg från gult till vitt. Balkongdörren skall målas om. Resten av lägenheten är fylld av böcker och annat från vardagsrummet. Möblerna är flyttade från sina platser. Är mycket nöjd med att få det fräscht och att få en anledning till gallring men rörigt är det mitt i.
 

Inga kommentarer: