torsdag 4 augusti 2011

Bad!

Tio dagar av oavbrutet badande! Underbart sommarväder har det varit ända sen jag kom hem från stickstämman. Bottenhavet är uppvärmt, det är ljuvligt att simma. Kring Sundsvall finns härliga havsbad, allra bäst trivs jag i Hartungsviken ute på Alnö. Men det är fint i Juniskär och i Bergafjärden söder om stan också. Även badet i Stockvik som ligger lite närmre är ok. Liksom Himlabadets utebassäng fem minuter hemifrån emellanåt. Minst 500m daglig simning har det blivit. Också en hel del stickning och lyssnande på Sommar i direktsändning eller nedladdat på ipoden alternerat med bad och lek med barnbarnen de dagar vi åkt tillsammans. Idag vände vädret, det blev kyligare i luften och nu ikväll regnar det. Lite oturligt för Åsa (min dotter) med familj som gett sig iväg till Urkult som inleds idag.







På stickorna vid stranden har jag haft sjalen Zetor, nu är den snart färdig. Hemma och på onsdagarnas stickcafé är det koftan Kristina som gäller. Hade tänkt att den skulle varit färdig för flera veckor sen, men eftersom den är vit och lite mer otymplig har den fått stanna hemma både under resan söderut och under badutflykterna.

1 kommentar:

doktoranden sa...

Det ser underbart härligt ut! Jag förstår att du njutit. :)