lördag 26 juli 2008

Denimstickning mm




Det är andra gången jag har en stickning på gång i Denim. Denna gång i Rowans Denim färg Nashville. Denimgarner är en av mina garnfavoriter, inte stickmässigt utan för resultatet. Det är ett hårt bomullsgarn att sticka i, därför funkar det inte att sticka mer än ett tio-femtontal varv åt gången, åtminstone inte för mig. Men fint blir det. Denna stickning skall bli koftan Glee från Kim Hargreaves Nectar. Oftast stickar jag på koftan till Rapport.
Ännu en baddag vid havet med långsimning, för mig är det kring 500m. Någon tränad simmare är jag inte men gillar att simma. Håller på att göra det till en vana, en trevlig sån.
Det är inte ofta jag lämnar en bok halvläst, men nu har det skett; med Busters öron av Maria Ernestam räckte det med ca 100 sidor. Alldeles för pladdrig och ensidig mamma-beskrivning för min smak. Dessutom fick beskrivningen av huvudpersonen, en jämnårig kvinna mig att känna mig gammal.

Inga kommentarer: